5. GAIA:
"...saiatze horretan ezin gelditu..." EUSKERA INGURUNE PROIEKTUA
ZER IKASIKO DUGU
|
ZER EGINGO DUGU
|
Materia
Elektrizitatea eta Magnetismoa.
Materia eta energia:
·
Energia iturriak
·
Energia berriztagarriak eta ez-berriztagarriak
·
Kontsumo arduratsua
|
Taldeka blog bat sortuko dugu:
·
Gaia: materia.
Informazioa jaso bi bideetatik:
·
Liburuko testuetatik. Liburuko testuak
eta azalpenak irakurri, ulertu, informazio garrantzitsuena hautatu eta
sintetizatuta jaso.
|
Azalpen-testua:
·
Eduki nagusia identifikatzea
·
Kausak (kausazko esaldiak) eta ondorioak
·
|
Krokis:
Ø Kontzeptuzko mapa (CMAP)
Ø Eskemak, tablak
· Informazioaren sintesia
|
QUÈ APRENDEREMOS
|
QUÉ HAREMOS
|
LENGUA CASTELLANA
·
Reflexionar
sobre “¿Qué es pensar?”
·
Participar
activamente en las tertulias sobre las “cuestiones importante” de la vida.
|
LENGUA CASTELLANA
Información – Opinión – Argumentos
·
Informarnos sobre los avances técnicos y científicos.
·
Analizar noticias, reportajes, cartas de opinión y tiras cómicas.
·
Leeremos cuentos con moraleja y a los filósofos clásicos.
·
Utilizando conectores argumentativos prepararemos y realizaremos un
debate.
|
4. gaia:
..."LANA EGINEZ GOAZ AURRERA..." EUSKERA INGURUNE PROIEKTOA
ZER IKASIKO DUGU?
|
ZER EGINGO DUGU?
|
· Makina sinpleak ezagutuko ditugu.
Informazio egokia bilatu eta laburpenak egiten ikasiko dugu.
· Informazio adierazteko erak:
Ardatz kronologikoa, infograma, datu-taula, konzeptu-sarea.
· Oinarrizko konzeptuak eta ideiak identifikatzen
· Ideien konzeptuen, datuen eta irudien arteko erlazioak aurkitzea.
· Irakurketa arretatsua:Helburuei egokitutako informazioa hautatzea: gaiak, ideien arteko erlazioak.
· Irakurketa deklamatua, antzerkirako
· Industria iraultza Ibaizabal itsasadarrean
· Langileak eta lan baldintzak
· Lan sektoreak
· Industralizazioa eta biztanleriaren eragin negatiboak gaur egungo gizartean.
|
Bost une hauek aipatuko ditugu: Neolitoa, Erdiaroa,, Bilboko sorrera,Iraultza industriala eta teknologia.
Bertan, lanabesak eta makinak, lan egiteko tresnak eta bizimodua aipatuz antzerki bat egingo dugu.
|
¿ QUÉ APRENDEREMOS?
|
¿QUÉ HAREMOS?
|
|
Información distribuida en párrafos.
TITULAR: Título , subtítulo
ENTRADA: Síntesis de la información esencial
CUERPO:
Combinación de diversos elementos: partes expositivas, descripciones,testimonios, opiniones, gráficos, fotografías…
|
"ETA HORRELA BIZITZEN GARA II" EUSKERA PROIEKTUA
NEGOZIAZIOA
|
|
ZER IKASIKO
DUGU?
|
ZER GINGO
DUGU?
|
· GORPUTZEKO APARATUEN ZAINKETA ETA FUNTZIONAMENDUA.
· HIZTEGI BERRIA
· DEFINIZIOAK EGITEN.
· INFORMAZIOA MEMORIZATZEKO TRIKIMAILUAK
|
· GURE GORPUTZAREN APARATU BATZUEI BURUZ JOLAS BAT PRESTATU LEHIAKETA BAT EGITEKO.
· IRAKURRI, ESKEMAK, MAPA KONTZEPTUALAK EGIN ETA IKASI,…
· DEKALOGO BAT IDATZIKO DUGU, GURE GORPUTZEKO APARATUEK FUNTZIONAMENDU ON BAT IZAN DEZATEN
· GALDERAK PRESTATU.
· SENTIMENDUEI BURUZKO LITERATURA TESTUAK IRAKURRI.
· AINTZINAKO GERTAERA BAT GOGORATU.
|
NEGOCIACIÓN DEL 3º PROYECTO : REMEDIOS CASEROS PARA LEVES MALESTARES
¿QUÉ PRENDEREMOS?
|
¿QUÉ HAREMOS?
|
Definir un malestar, explicar los síntomas,causas, prevención del mismo.
|
Dossier informativo sobre leves malestares y posibles remedios caseros
|
Vocabulario específico.
|
Informarnos sobre leves malestares.Buscar remedios caseros (familia, internet, libros, revistas...)
|
Aprender a aprender
|
Seleccionar la información necesaria sintetizarla ,organizarla y añadir en el dossier otro tipo de texto, relacionado con el malestar elegido, poesía anécdota, chiste...
|
Normas de ortografía (tilde diacrítica, g y j), escribir mejor
|
Redactar una ficha individual con toda la información sobre el malestar y su remedio-
|
Como cuidarnos con métodos caseros.
|
Compartir todo lo que hemos aprendido
|
2. GU ERE ZERBAIT BAGARA ETA
ZER EGIN | ZER IKASI |
|
|
Europako lurralde baten aurkezpena
Taldean, gidoi hau jarraituz, Europako lurralde bati buruz azalpen testu bat idatzi behar duzue
EUROPAKO LANAREN GIDOIA
· Definizioa
· Mugak
· Zonaldea
· Hiriburuaren koordenatu geografikoak
2. EZAUGARRI FISIKOAK
· Ibaiak
· Mendiak
· Klima eta paisaia
3. BIZTANLERIA
· Biztanle kopurua orokorrean
· Herri garrantzitsuen biztanle kopurua
· Populazioaren piramidea ( adina, gizonak, emakumeak, umeak)
· Nola bizi diren: lan sektoreak
4. KULTURA
· Ohiturak
· Historia
· Gastronomia
· Hizkuntzak
· Kirolak
· Dantzak
5. TOKI INTERESGARRIAK
· Museoak
· Monumentuak: Elizak…
· Parke Naturalak
· Bizitatzeko politak diren mendiak, haitzuloak, Hondartzak
Aventuras por Europa
En lengua escribiréis un cuento que ubicaréis en algún lugar de Europa
- Descripción de personajes
- Escribimos en párrafos diferentes: aspecto físico, carácter, forma de actuar y expresarse
- Usamos adjetivos, comparaciones y metáforas
- Utilizamos el mismo tiempo verbal en toda la descripción
- Revisamos la ortografía
- Acompañamos con un dibujo
- Verbos en pasado
- Conectores temporales
- Diálogos
- Recordamos las partes del cuento:
- Inicio Presentación de los personajes, descripción del lugar, cómo viven los protagonistas, qué les ocurre a los protagonistas
- Desarrollo Qué ocurre en la historia ( explicación de qué pasa a lo largo de la historia, de cómo consiguen su objetivo los protagonistas)
- Desenlace Cómo resuelven el problema los protagonistas
- ERAGILE GEOLOGIKOEN ONDORIOAK
Lurraren egitura eta horren ondorioz sortzen diren eragile geologioak ezagutu eta ondorioz bere itxuraaldaketan duen eragina.
Talde bakoitza arduratuko da munduan gertatutako eragile geologiko baten informazioa garatzen.
- Uholdeak
- Sumendiak
- Haizea
- Lurpeko urak
- Lurrikarak- Tsunamiak
Lana ALBISTE itxura izango du:
TITULARRA
SARRERA: ZER, NON, NOIZ
GORPUTZA:
NOLA: fenomenoaren definizioa
ZERGATIK: fenomenoaren azalpena ( txanela liburutik)
LURRAZALAREN DUEN ERAGINA
AIPATU MUNDUAN zehar dertatutako antzeko fenomenoak.
KONTROL ZERRENDA
- Albistearen itxura mantendu dugu :
SARRERA
GORPUTZA
GORPUTZA
- Argazkiei argazki-oina jarri diegu
- Ingurunen ikasitako hitz zientifikoak erabili ditugu
- Esaldiak lotzeko hitzen lokailuak jarri ditugu: denborazkoak, lekukoak, bestelakoak "hau dela eta beste aldetik, aldiz ...)
- Aditzak lehen aldian jarri ditugu: NOR eta NORK desberdindu
- Sinonimoak erabili ditugu errepikapenak ekiditzeko
- Ortografia ziurtatu dugu
LENGUA GASTELLANA
CATALOGO DE OBRAS DE
ARTE
Confeccionaremos entre todos un catálogo de obras de arte ubicadas en Euskal Herria.
- TÍTULO DE LA OBRA
- BIOGRAFÍA DEL AUTOR
- RESEÑA DE LA OBRA:
-Material, tamaño, ubicación...
-Tema, Qué representa, características...(descripción de la obra)
-Datos curiosos: premios que ha recibido
-Fotografía y pie de foto
LISTA DE CONTROL
¿QUÉ HAREMOS?
|
¿QUÉ APRENDEREMOS?
|
Confecccionar un catálogo de obras de arte
|
Qué es un catálogo, para qué sirve,…
|
Redactar una reseña de una obra de arte.
|
Escribir mejor un texto informativo: información clara y pertinente…
|
Redactar una biografía del autor de la obra.
|
Información del autor, no hacer repeticiones, utilizar nexos apropiados…
|
Analizar los títulos de las obras de arte.
|
El sintagma nominal.
|
Analizar reseñas y biogrfías.
|
Cómo son y sus características.
|
Seleccionar información pertinente para la biografía y la reseña.
|
La importancia de palabras claves.
|
Planificar los textos que tenemos que escribir.
|
Ordenar nuestros conocimientos e ideas.
|
Corregir los textos propios y los de los compañeros/as.
|
Mejorar los textos que escribimos.
|
Trabajar en grupo
|
Tener en cuenta la opinión de los demás
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario